Reise til Eilat

S har jeg ftt satt meg ned for dele bilder fra Eilia i Israel med dere.

Vi gr rett p sak! ;-)

Vi landet i Jordan og gikk over grensa til Israel - en omstendelig og tidkrevende prosess. Sikkereheten str i hysetet, kan man si. Det gikk 3 timer med til diverse scanninger og kontroller. Litt annerledes enn krysse svenskegrensa. ;-)

Dette flotte hotellet ventet oss da vi kom fram:

Hotellet vrt i bakgrunnen. Det l helt inntil kanalen.

Hvis vi sto p hotellet og s denne veien, s det slik ut:

S benyttet vi anledningen til litt skyggelek, hehe:

Fint og stort rom fikk vi ogs, med fungerende aircondition og dusj, samt balkong med knallutsikt!

Utsikten. :-)

Vi tilbaragte mye tid i sola (selvflgelig). Temperaturen i lufta l p rundt 30 grader, og rundt 25 grader i havet:

Hengekya var suveren til "chill'n" i. ;-)

Et forfriskende bad i bassenget:

...og i Rdehavet:

Det var rent, innbydendeog lekkert overalt. Det liker vi. :-)

P strandpromenaden. Frodig og flott!

Mat m man ha! Her er det tid for lunsj:

...og Coca Cola p hebraisk. ;-)

En dag vi gikk tur, kom vi over den kule kiosken i "demarken". Der hadde de det utroligste!
Vi nyde oss med hver vr is:

P kveldeneble det litt shopping. Det har jeg liteblider fra, men en kveld vi gikk til et shoppingomrde for de innfdte, en smule utenfor turiststrkene, hadde vi med kamera. Det strket var ikke av de mest fasjonable, men shopping ble det jo likevel! Hihi. Titt p disse omgivelsene:

Kjpesenteret er det som lyser bak. En sppelkontainer og piggtrd fungerer fint som "fasade".

Se s glad man kan bli for f seg en "Smurfe-is":

Kulturelle som vi er,kremt, gikk vi p kunstgalleri:

Masse fisk p kunstmuseet, bde ute og inne.

Kiss me! ♥

Fisk er et symbol p Eilat, som jo er kjent for et fantastisk liv under vann. Mange reisertil dette omrdet i Rdehavet for snorkle eller dykke. Vi nyde oss med g p et undervannsobservatorium. Der kunne vi betrakte dyrelivet og korallene uten bli vte. Hihi. Imponerende er ordet jeg vil benytte. Det blir ikke gode bilderav fotografere livetunder vann gjennom glass, men her er i alle fall et par eksempler p hva vi s. Og merk: Dette er IKKE et akvarium, men virkelig liv undervann:

Everything godd comes to an end... Det gjaldt ogs ferien vr, og hersitter jeg p en kobinert kaf og suvenirbutikk p grenseovergangen tilbakeJordan p vei hjem:

Bye bye, Israel:

Vi kommer veldig gjerne tilbake! ♥

Stikkord:

fruensvilje

06.11.2011 kl.16:11

du kan det med friste:))denne ferien sg bare helt vidunderlig ut:))og med 2 flotte fotografer s blir det jo flotte bilder ogs:)takk for titten fra en fantastisk tur

Tove

06.11.2011 kl.16:24

FANTASTISK. Du vet friste med de flotte bildene dine du.

monica

06.11.2011 kl.18:03

Wow,ser ut som dere har hatt en kjempe tur.S fint det var der og masse flotte bilder:)

Monica

Grete

06.11.2011 kl.19:01

Den hengekya kunne jeg gjerne hatt :)) og s nydelige fisker da, skulle ha lrt seg dykke kanskje. Mange flotte bilder fra en fin ferie :)

Gunn

06.11.2011 kl.20:49

s fint det s ut. Ganske likt Egypt, men mye mye bedre bademuligheter :) Flotte strender og deilige omgivelser. Sukk....drmte meg litt bort jeg n...er det varmt der hele ret? Og var det ett dyrt reiseml?

Med andre ord

06.11.2011 kl.20:57

Gunn Berit: Har ikke vrt i Egypt selv, men har hrt at befolkningen der kan vre litt pgende og at hygienen ikke alltid er den beste. Israel er nok mye av det samme, men mangler (heldigvis) de to punktene jeg ppekte.

Jepp, Eilat er Israels srspiss, med et fantastisk klima - sommer ret rundt, lav og behagelig luftfuktighet (man blir ikke klam) og minimalt med nedbr (29 mm p rsbasis!).

Stranda var litt grus/smstein, men det er det eneste jeg har utsette p reisemlet, som var helt FANTASTISK!

Pris er jo relativt, man fr som regel det man betaler for. Vi betalte 15000 for hotell, fly og transfer. Da var det inklusiv executive rom, som innebar stort rom vendt mot havet med balkong OG fri tilgang til VIP-loungen hvor de serverte fritt av drikke, forfriskninger og smretter helt til kl. 23. Stor og flott frokost inkludert. Hotellet var knallbra! man kan selvflgelig finne billigere reiseml, men vi valgte unne oss litt ekstra denne gangen.

Reisetida er 5,5 timer fra Gardermoen og Eilat ligger p samme bredde grad som f.eks. Kanariyene, s det blir hipp som happ.

Kan absolutt anbefale Eilat som reiseml og vi reiser gjerne tilbake!!

Gunn

06.11.2011 kl.21:03

Herlig!! Da vet vi at vi skal ta med dette landet i betraktning ved neste ferieplanlegging. For det hrtes helt topp ut!!

Jeg personlig likte ikke Egypt noe spesielt. Av de grunner du nevner, og mangel p strender...pluss at maten ikke smakte noe i det hele tatt...:( Men man koser seg jo p tur samme hva. Vi elsker jo Tyrkia-tross litt mas fra de som jobber der. Vi har lrt oss overse det litt-og synes det er s mange fordeler at vi velger overse det som er dumt. :)) Men alltid gy hre om nye reiseml. Og Hellas kan det virke som man br styre unna en stund...:)

Tusen takk for masse god informasjon-og fantastisk hre at dere koste dere s masse-du fortjente det garantert!! :) Klem

Trine Pernille

06.11.2011 kl.23:08

Det ser ut til at dere hadde en fantastisk tur :) Det ser s herlig ut med sol og varme!

hobbystua

06.11.2011 kl.23:54

dette s bare helt herlig ut,og med all inclusive s blir det en avslappende ferie ogs:) Dette s fristende ut til og prve en gang,,for Egypt er ikke fengende lenger etter all uroen i landet,,. Men er jo flotte strender og fine hotell i Egypt ogs,,hvis en gr litt opp i priser. Men dette her m jeg garantert si fristet veldig:)

Med andre ord

44, Sandnes

Fornyd mamma til 3 skjnne jenter p 10, 14 og 16 r, samt dvergschnauzeren Anton, og samboer med min kjre Benn Peter. Livet fylles med aktiviteter som foto, interir, reiser, lrerjobb, litt trimmings og ikke minst et koselig familieliv. Jeg er positiv, impulsiv, systematisk og en smule kreativ, og dermed spretter det titt og ofte ideer inn i det lille hodet mitt. ;-) Bloggen min vil dreie seg om alt dette, og sikkert enda litt til! Alle fotografiene p bloggen er tatt av meg med mindre annet er oppgitt. Ingen kopiering, takk. :-) Om du vil n meg p e-post er adressen hege-70@hotmail.com