Bilder fra i går kveld

Vi hadde en deilig dag i går. Riktignok bar kjøreturen til Kristiansand preg av sommertrafikk og vi oppnådde fart på mellom 33 og 60, så vidt jeg kunne se fra min posisjon, men da vi var vel framme kunne vi riktig kose oss. Rommet vårt på Hotell Ernst er helt nyoppusset (sammen med resten av  hotellet). De har valgt en moderne, industriell stil i kalde farger som grått, stål og detaljer av lilla (helt i min smak!) og stilen er gjennomført til fingerspissene. Noe av det bedre jeg har sett. Rommet vårt er lekkert i så måte og har egen, stor balkong i toppetasjen. Helt topp! Aberet (det må jo være et) er at vi ikke var fornøyd med rengjøringen da vi kom. Det sto fullt askebeger og skitne kopper på balkongen og badegulvet var tydelig ikke vasket. Det lå også søppel i klesskapet. Blant annet. Resepsjonisten var hyggelig og sa de skulle ordne opp, men etter at vi hadde vært ute og spist deilig mat og sittet i "Bakgården" og tatt et glass vin, kunne vi konstatere at det eneste de hadde gjort var å fjerne kaffekoppene og tømme askebegeret. Litt skuffende at renholdet trekker ned inntrykket og at de ikke klarte å fikse opp igjen. Det er ikke hyggelig med flekker rundt doskåla når man kommer... Benn ville klage på nytt, men jeg syntes ikke det hadde noe for seg. Vi skulle legge oss og da ville i hvert fall ikke jeg ha noen som vasket inn på rommet her. Hehe.

Vel vel. Jeg tok noen bilder i går, som jeg tenkte å vise. De er tatt med mobil under dårlige lysforhold, så kvaliteten er elendig, men siden jeg er i feriemodus, lar jeg dem passere gjennom nåløyet allikevel. ;-)

Smilende på det kule rommet... ;-)

Interiørdetalj fra sengegavlen.

Selvportrett gjennom det lekre speilet i gangen.

Benn og hans trivelige kollega koser seg med en øl.

Benn koser seg med film. Jepp, det blir mye kos! ;-)

Utsikten fra den fine balkongen vår på hotellet. Vi ser rett ut i havna der blant annet Danmarksbåten legger til kai.

Nå har jeg nytt en nydelig og variert frokost og er klar for å innta byen. Dessverre glimrer sola med sitt fravær og værgudene driver gjøn med meg og sender nedbør i stedet, sikkert fordi jeg kom på ideen å ta med strandstol i det jeg så for meg Bystranda badende i sol og med lett sommerlektyre i hånda. Da er Sandens og Markens, og hva det heter alt sammen innen kategorien shopping her i byen, et godt alternativ for dagen. Benn jobber jo, så da har jeg hele dagen til egen disposisjon. Off I go!

Håper du har en deilig sommerdag der du er!

Stikkord:

juppjupp

19.07.2010 kl.11:51

Uansett vær...Kristiansand er en stk DEILIG sommerby...nyt dagen snuppa:O))

Spis gjerne en pizzabolle fra Sørensensbakeri for meg:O))

kozkoz

Creativboligstyling.

19.07.2010 kl.13:06

Oj!! Der så det kjempe stilig ut!! jeg har så sansen for kul design på hotell. Gøy å se noe litt annet!! Men huff så leit med rengjøringen! Det nytter å klage, en gang måtte vi si ifra også. Og da fikk vi oppgradering til suite på to etasjer! :) Men kos deg videre på sørlandet! kristiansand er jo en flott by da! :)

Klem.

Bjørg Aga

19.07.2010 kl.14:34

Hei på deg !

Du høres ut til å ha det fint på Sørlandet! Vi kom nettopp hjem fra en tur til Oslo og Risør! Risør hotell var nettopp noe for meg,herlig hvitt og og gammelromantisk med flagrende gardiner rundt vinduer med gammeldagse hasper. Her var det ikke noe å si på rengjøringen ,nei, Og utfor vinduene gikk seglbåtene forbi....

anettesbokboble

19.07.2010 kl.18:43

Wow, så flott. Men det var jo skikkelig uprofesjonelt at de ikke ordnet ordentlig opp! Godt at det ble masse kos allikevel :) Stoor klem :)

Med andre ord

44, Sandnes

Fornøyd mamma til 3 skjønne jenter på 11, 16 og 17 år, samt dvergschnauzeren Anton, og samboer med min kjære Benn Peter. Livet fylles med aktiviteter som foto, interiør, reiser, lærerjobb, litt trimmings og ikke minst et koselig familieliv. Jeg er positiv, impulsiv, systematisk og en smule kreativ, og dermed spretter det titt og ofte ideer inn i det lille hodet mitt. ;-) Bloggen min vil dreie seg om alt dette, og sikkert enda litt til! Alle fotografiene på bloggen er tatt av meg med mindre annet er oppgitt. Ingen kopiering, takk. :-) Om du vil nå meg på e-post er adressen hege-70@hotmail.com