Vinterferie i Bodø

Benn og jeg har hatt noen virkelig flotte og innholdsrike dager i Bodø! Til tross for at jeg har trengt en del hvile innimellom slagene, har vi hatt en kjempetrivelig tur.

Fredag fløy vi opp, med mellomlanding på Gardermoen. Tida der ble benyttet godt, må jeg si. Mamma og Carlos kom og møtte oss og vi kjørte til Jessheim for å gå på kafé sammen. Mamma hadde strikket en kjempefin OL-genser til Benn i 40-årsgave, som han fikk overlevert mens vi spiste på Jordbærpikene. Siden vi bor så langt fra hverandre, passet det veldig godt at vi fikk anledning til å hilse på mamma og mannen underveis til Bodø.
Rett overfor kafeen ligger en stor og fin Black Designbutikk, som jeg også rakk å gå innom og bruke noen kroner i. Vi har ikke slik butikk i Sandnesområdet, så jeg kunne jo ikke la anledningen gå fra meg til å handle litt. ;-) Fangsten ble en ny løper, noen servietter og litt bordpynt.

Benn har fått på sin nye, fine OL-genser. Foto: Mamma.

Mamma og Carlos.

Vel framme i Bodø fikk vi servert nydelige, ferske reker med tilbehør hos Benns bror Idar og hans kone Marit, som vi bodde hos. Bror Ole var også sammen med oss denne kvelden. Marit og Idar har en lekker leilighet med utrolig fin utsikt over Bodø og utover havet mot Sandhornet. Det å stå der og nyte utsikten er som balsam for sjelen!

Marit hadde bakt en utrolig god kake til vi kom, bestående av bringebærfromasj med rullekake "rundt".
Den smakte himmelsk!

Marit og Idar.

Lørdag kjørte Benn og jeg oss en tur på formiddagen i håp om å få tatt litt bilder, og bare "råne" litt rundt for å se om det hadde skjedd noe nytt i byen siden sist. ;-) Det hadde ikke skjedd all verden, hehe. Ikke mange bildene ble det tatt heller fordi det var så bitende kaldt at vi knapt nok orket å bevege oss ut av bilen, men et par bilder endte da opp på minnebrikken.

Fotogene Landegode framsto like
blåfrossent som mine iskalde fingre.

Lørdag kveld var vi invitert til en liten fest i grillhuset hos Tommy og Eva. De er et vennepar som har kjøpt seg nytt hus med et utrolig koselig grillhus, som passer utmerket til sosialt lag.

Stemningsbilde fra grillhuset.

Vi hadde en småkald, men utrolig koselig kveld sammen med 3 andre gode vennepar!
Foto: Eva

Søndag reiste vi med hurtigbåt til Sør-Arnøy for å besøke Benns søster Bjørg med familie.

Brødrene Brothers på hurtigbåten. Aner vi en viss likhet? ;-)

Bjørg hadde laget nydelig middag til oss da vi kom. Mannen hennes driver med avl av okser, så vi fikk oksestek fra egen farm, med nydelige fløtepoteter til. Hun hadde også bakt deilig kake til dessert.
(Hmmm..... Har ikke veid meg etter at jeg kom hjem - kanskje like greit?)

På Sør-Arnøy er også gravplassen hvor Benns foreldre ligger gravlagt, så vi benyttet anledningen til en spasértur dit og tente fakler på gravene deres.

En tur med småbåt til Ilsøya, hvor Benn har tilbrakt mye tid gjennom hele oppveksten og også i voksen alder, ble det også tid til.

Vi kledde oss veldig godt for med omlag 12 minus og sterk vind
er det kaldt på havet...

Vakre Ilsøya i vinterdrakt. Den røde brygga i front er Marit og Idars.
Der inne varmet vi oss på litt kaffe etter en kald båttur. Bak ruver Sandhornet.
Foto: Benn Peter

Mandag tok jeg det forholdsvis rolig. Jeg trengte å hvile en del etter en innholdsrik søndag. Benn møtte da en del av vennene sine på formiddagen uten meg, mens jeg blant annet lå på sofaen og så på Marit støvsuge. :-P Man får jo så utrolig dårlig samvittighet når man ligger sånn, men jeg er bare nødt for å roe ned på tempoet sånn som helsetilstanden er nå. Marit og jeg var en liten tur i butikker, men ellers var det ro og OL på TV som var hovedaktiviteten for meg denne dagen. Benns niese Tiril og Marits mor kom på besøk og det var selvfølgelig veldig koselig. Imens vi satt hjemme og spiste hjemmebakst var gutta ute og demonterte et kjøkken. Jepp, det er forskjell på folk. ;-)

På tirsdag reiste Marit og Idar til sønnen Anders med familie på Dagali, så Benn og jeg ble overlatt til oss selv. Da valgte vi å spise middag på restauranten Bjørk sammen med Liss og Erik, som er venner av Benn. Vi var dessuten på kafé med Benns venninne Kamilla og fant også tid til en rask, men kjekk og effektiv shoppingrunde. Utbyttet av shoppingen vier jeg et eget innlegg på bloggen senere. ;-)

Onsdag morgen tok Norwegian oss trygt hjem, og da vi landet på Sola i går var det nærmest litt vår i lufta. Sola varmet oss godt da vi kom ut og snøsmeltinga var i full gang.

Vi har hatt en veldig god ferie med familie og venner i Bodø, men når ferien er over kjenner jeg at det jammen er godt å komme hjem også!

anettesbokboble

25.02.2010 kl.17:27

Hørtes ut som en fantastisk tur! Så masse fine bilder! Jammen er det fint i Nord-Norge :)

Med andre ord

25.02.2010 kl.18:32

anettesbokboble: Ja, Nord-Norge er utrolig flott. Nå ble det nesten ingen naturbilder fra denne turen på grunn av isende kulde og mye dårlig vær, men har mange både på harddisken og netthinnen fra tidligere besøk i Bodø. :-)

Med andre ord

44, Sandnes

Fornøyd mamma til 3 skjønne jenter på 11, 16 og 17 år, samt dvergschnauzeren Anton, og samboer med min kjære Benn Peter. Livet fylles med aktiviteter som foto, interiør, reiser, lærerjobb, litt trimmings og ikke minst et koselig familieliv. Jeg er positiv, impulsiv, systematisk og en smule kreativ, og dermed spretter det titt og ofte ideer inn i det lille hodet mitt. ;-) Bloggen min vil dreie seg om alt dette, og sikkert enda litt til! Alle fotografiene på bloggen er tatt av meg med mindre annet er oppgitt. Ingen kopiering, takk. :-) Om du vil nå meg på e-post er adressen hege-70@hotmail.com